Super Mario 64 Roguelike recension

Omöjligt att prata om regnrisk 2 utan att tänka först regn fara.

Få verksamheter har framgångsrikt byggt på sina föregångares styrkor, och i fallet med spelutvecklaren Hopoo har flera studior djupt förstått vad som gjorde deras tidigare arbete så bra. regnrisk 2 Han är högljudd, smart och super fantastisk fortsättning. Det är också spännande och fantastiskt – inte bara för att det är en förbättring jämfört med det som kom innan, utan också för att det omarbetar en formel som var fantastisk till att börja med.

regn fara Den släpptes 2013, i början av filen Renässans bagel Detta skulle leda till spridning av denna typ, som finns överallt idag. Förutom dessa spel Isaac binder och original bedrägligt arvOch regn faraHuvudavsnittet fokuserade på att upprepa procedurgenererade nivåer, vilket gjorde det möjligt för spelare att låsa upp beständiga föremål och karaktärer för framtida genomspelningar. Men till skillnad från sina samtida, av vilka de flesta var mer angelägna om att samla färdigheter och makt, verkade Hopoo-spelen vara fascinerade av ackumulation. visdom.

regn faraNär allt kommer omkring ligger märkesmekaniken i själva namnet. I detta sidoscrollande plattformsspel tar du dig igenom 2D-nivåer på jakt efter en teleporter som tar dig till nästa område. fånga? Du måste besegra chefen innan teleporteringen fungerar. Andra fångsten? Svårighetsgraden ökar gradvis under hela loppet. Överlev i vilket område du vill, sök igenom varje plattform och hörn efter vapen och uppgraderingar, med vetskapen om att varje sekund tar dig närmare nästa nivå av fiender, med större hälsobarer och mer varierade attacker.

Hon dog kort efter att den här skärmdumpen togs.

regnrisk 2 Det väcker samma fråga som sin föregångare: Är du verkligen redo för din nästa dejt? Du säker?

För ja, du hittade ett axelbruk, och ja, den björnens skademotstånd kommer att hålla några fler kulor på plats. Men under tiden börjar de gigantiska eldgolemerna att föröka sig, och dessa flytande maneter klarar sig mycket bättre än innan det tog dem 25 sekunder att komma till bröstet på den stenen. Om du någonsin har spelat sport eller spelat ett musikinstrument, är du förmodligen bekant med det Hopoo-baserade paradigmet: Du kan spela sport, men alla andra gör det. Och att bli bättre innebär att få visdomen att veta om du är helt förberedd.

träffade regnrisk 2Hobo ändrade bokstavligen perspektivet. Det här är inte längre ett 2D-sidrullande spel, utan ett tredjepersonsskjutspel som utspelar sig på 3D-arenor. Den släpptes i början av 2019.innan den fullständiga versionen släpptes i augusti 2020. Sedan dess har jag spelat det då och då, och varje gång lägger Hopoo till en ny karaktär eller biom. Jag har alltid gått därifrån fascinerad, om inte helt beroende, av allt jag sett.

Men nyligen, med Survivors of the Void-uppdateringen, klev jag verkligen in. Kanske beror det på att jag tillbringade en tillfällig period med mycket stress på mig själv Spelunky 2 Och Rogue Legacy 2 Spel som fulländade konsten att 2D-plattformsspel, men plötsligt regnrisk 2Knappen “Lägg till Z-axel” är nedtryckt. Jag blev förvånad för tre år sedan men nu är jag fascinerad av hur det ger mig mer kontroll på samma gång och ger mig Mer anledning till oro. Dessutom har jag spelat tillräckligt för att låsa upp fler karaktärer och beundra hur Hopoo anpassar sina färdigheter för att arbeta i ett mer öppet utrymme. Loader är en unik fröjd: Grapples grepp låter mig flyga genom luften och beundra vertikaliteten och djupet som Hopoo tog från det första spelets formel innan han slog Magma Worm i den dumma nosen.

Ingenjör omger sig med torn och medicinska svampar

Engineer är den bästa karaktären i Risk of Rain 2, snälla bråka inte med mig.

förplikta mig själv regnrisk 2 Påminner mig om de där tidiga dagarna med min familjs nya Nintendo 64 när en enkel förändring av perspektiv Allt. Jag tittade inte längre på anslutningen genom det osynliga taket – jag gick faktiskt in i träentrén till Deku-trädet och kände ett högt golv ovanför mig. Jag hoppade inte bara ut ur den lavafyllda avgrunden vid Bowser Castle – jag siktade på plattformen och förlorade bara till vänsterinnan jag sjunger min rumpa och tar mig till skyarna igen med en chans att diktera var jag landar. RentMitt barnsinne sa till mig Det finns hela universum som vi ännu inte har utforskat.

Jag inser att jag satt mitt hår här. men som tidens ocarina Och Super Mario 64 långt innan dess regnrisk 2 Visa mig hur enkelt och elegant det är att förvandla en enkel och elegant idé till något mer elegant. Marios första framträdande på Nintendo 64, i synnerhet, var ett bevis på att vi inte riktigt vet vad som kommer att hända härnäst, och att den enkla handlingen att hoppa kunde få en helt ny betydelse om bara designers kunde luta sina huvuden för att se Det. från en annan vinkel.

hon har regnrisk 2 Han hade en enorm inverkan som Mario 64? självklart inte. Omfattningen är definitivt begränsad, och ambitionen är begränsad till en liten värld fokuserad på frenetisk strid i en rak oändlig loop. men gjorde det regnrisk 2 Omarbeta ett spel som jag fortfarande tycker är nästan perfekt? Självklart. Behöver Hopoo skapa en fil? regnfara 3Jag kan inte föreställa mig hur det kommer att se ut – min fantasi svävar i idén om universum som studion ännu inte har visat mig.